Speciális szolgáltatások

Jogszabályi audit

Több mint 30 nemzetközi és magyarországi jogszabályi megfelelőségi audittal a hátunk mögött, International POOL auditori minősítéssel, vállaljuk vállalkozása részletes átvilágítását...

Több mint 30 nemzetközi és magyarországi jogszabályi megfelelőségi audittal a hátunk mögött, International POOL auditori minősítéssel, vállaljuk vállalkozása részletes átvilágítását a jogszabályi előírások figyelembe vételével.

2-7-a-text

Helyszíni auditjaink során az általunk fejlesztett audit protokollt használva, a hagyományos EHS auditálási technikák alkalmazásával, teljes körű dokumentációs és gyakorlati folyamat-átvilágítást hajtunk végre, amely alapján az eltérésekről pontos jogszabályi hivatkozásokkal kiegészített jegyzőkönyvet készítünk – igény esetén megoldási javaslatokat is nyújtva.

Ha szeretne tisztán látni, igénybe kívánja venni egy független szakértő csapat szakértelmét, várjuk megkeresését.

Bővebben

Jogszabály követés

A hazai és EU-s jogszabályi környezet folyamatosan változik. Csak Magyarországon több mint 350 közvetlen jogszabály szabályozza az EHS egyes területeit...

A hazai és EU-s jogszabályi környezet folyamatosan változik. Csak Magyarországon több mint 350 közvetlen jogszabály szabályozza az EHS egyes területeit. Amennyiben nincs elegendő kapacitása a jogi követelmények napi követésére, bízza ránk ezt a feladatot!

Az általános, piacon elérhető szolgáltatásokhoz képest mi vállaljuk, hogy szolgáltatásunk részeként évente helyszíni jogszabályi auditot tartunk, felmérjük folyamataikat és ennek birtokában csak az önökre vonatkozó követelményekről és változásokról küldünk tájékoztatót, rögzítve benne a javasolt teendőket.
Mi nem jogászok, hanem EHS szakemberek vagyunk, így javaslataink gyakorlatból fakadóak és eredményorientáltak. Szolgáltatásunk során bármilyen felmerülő szakmai kérdésben állunk rendelkezésére.
Szolgáltatásunk a KIR, MEBIR, EIR rendszert működtető vállalkozások számára is elérhető – partnereink számtalan ISO audit során tudták eltérés és megjegyzés nélkül használni jogszabály-követési és kiértékelési rendszerünket.

Szolgáltatásunk részeként vállaljuk

  • a magyar és EU-s EHS vonatkozású jogszabályok kihirdetést követő áttekintését, elemzését, a változásokról rendszeres összefoglaló készítését és elektronikus úton történő átadását. Amennyiben a jogszabályi követelmények azonnali intézkedést igényelnek, úgy erről 24 órán belül tájékoztatjuk.
  • EHS területeken véleményezésre körbeküldött, vagy az előzetesen közzétett jogszabályok előzetes áttekintését és érintettség esetén erről rövid tájékoztató küldését.
Bővebben

ATEX szolgáltatások

ATEX kockázatértékelés elkészítése 3/2003. (III. 11.) FMM-ESZCSM szerint A munkáltató az Mvt. 21. §-ában megjelölt munkavédelmi szempontú előzetes vizsgálatok során...

1. ATEX kockázatértékelés elkészítése 3/2003. (III. 11.) FMM-ESZCSM szerint

A munkáltató az Mvt. 21. §-ában megjelölt munkavédelmi szempontú előzetes vizsgálatok során és az Mvt. 54. §-ának (2) bekezdésében meghatározott kockázatértékelés keretében köteles munkabiztonsági és munka-egészségügyi szempontból azonosítani a várható veszélyeket.
Potenciálisan robbanásveszélyes környezetben létesített munkahelyek esetén a veszélyek ilyen azonosítása külön folyamat.
Az eljárás során a veszélyeztetettséget, illetve annak mértékét a következő szempontok figyelembevételével határozzuk meg:

a) a robbanóképes légtér kialakulásának és fennmaradásának valószínűsége, illetve annak időtartama;
b) a robbanóképes légtérben a gyújtóhatás bekövetkezésének valószínűsége, ideértve az elektrosztatikus kisüléseket is;
c) berendezések, az alkalmazott anyagok, eljárások és ezek lehetséges kölcsönhatása;
d) a robbanás bekövetkezése esetén a várható hatások mértéke.

2. Telephelyi Robbanásvédelmi dokumentáció összeállítása 3/2003. (III. 11.) FMM-ESZCSM szerint

A munkáltató a jogszabályban meghatározott munkáltatói kötelezettségek keretében köteles robbanásvédelmi dokumentációt készíteni, amelyet folyamatosan köteles felülvizsgálni és szükség szerint módosítani. A robbanásvédelmi dokumentáció elkészítése és felülvizsgálata munkabiztonsági szaktevékenység azzal a kiegészítéssel, hogy a vizsgálatban legalább középfokú tűzvédelmi szakképesítésű személy részvétele szükséges.
A robbanásvédelmi dokumentáció összeállításánál, az alábbiakat vesszük figyelembe:

a) a kockázatok felmérését és értékelését;
b) azoknak a megtett intézkedéseknek a felsorolását, amelyek az e rendeletben foglalt kötelezettségek teljesítését szolgálják;
c) a munkaterületeknek a rendelet 1. számú melléklete szerinti zónákba történő besorolását és azon területek felsorolását, amelyekre a jogszabály szerinti követelmények vonatkoznak;
d) a munkaeszközök és használatuk biztonsági és egészségügyi követelményeinek minimális szintjére vonatkozó intézkedéseket.

3. ATEX zónabesorolások elkészítése

4. ATEX szerinti felülvizsgálat végrehajtása (OTSZ szerint 3 évente kötelező)

Bővebben

LOTO rendszer

A kizárás-kitáblázás (Lock out/Tag out, rövid nevén LOTO) lényege, hogy az ipari technológiák normál üzemi működésének felfüggesztése (karbantartás, beállítás, javítás) esetén...

A kizárás-kitáblázás (Lock out/Tag out, rövid nevén LOTO) lényege, hogy az ipari technológiák normál üzemi működésének felfüggesztése (karbantartás, beállítás, javítás) esetén, az energiaforrások véletlenszerű ki- és/vagy bekapcsolását, a szerelvények mechanikus eszközökkel történő kizárásával, fizikailag akadályozzuk meg.

Több mint 15 éves, ezen a területen szerzett tapasztalattal, az általunk fejlesztett, nemzetközi díjakkal elismert, egyedi megoldásokkal állunk partnereink rendelkezésére.

A kiépítés, bevezetés végrehajtását az amerikai szabványnak megfelelően [OSHA Szabályzatok (Szabvány – 29 CFR) Szabvány száma: 1910.147] végezzük. A módszer minden tekintetben kielégíti a magyar munkavédelmi követelményeket.

Szolgáltatásunk részeként vállaljuk

  • a LOTO rendszer alapelveinek egyeztetését, a rendszer megtervezését.
  • a LOTO rendszer kiépítését, ezen belül
    • a LOTO eljárások kidolgozását és egy
    • egyszerűsített LOTO rendszer kidolgozását.
  • a vállalati LOTO szabályzat elkészítését.
  • LOTO oktatások megtartását (elmélet és gyakorlat).
  • hogy javaslatot teszünk az alkalmazandó LOTO eszközök kiválasztására.
  • LOTO eszközök beszerzését.
Bővebben

Leesésvédelem

Magyarországon a halálos és súlyos balesetek jelentős része, a magasban, szabálytalanul végzett munka következménye. Leesésvédelmi szakértőnk közel...

Magyarországon a halálos és súlyos balesetek jelentős része, a magasban, szabálytalanul végzett munka következménye. Leesésvédelmi szakértőnk közel 20 éves magyarországi és nemzetközi tervezési és telepítési tapasztalattal, felülvizsgálói jogosultságokkal várja megkeresésüket. Célunk, hogy olyan rendszereket telepítsünk, olyan megoldásokat javasoljunk, melyeket a hétköznapokban a munkavállalók használni fognak.

Szolgáltatásunk részeként

  • jogszabályi előírások szerint elkészítjük leesésvédelmi programját,
  • tanácsot adunk a veszélyes munkahelyek megközelítésére és a leesés, zuhanás elleni védelmi rendszer kialakítására,
  • megszervezzük leesésvédelmi eszközeinek felülvizsgálatát, ellenőrzését,
  • munkavállalóit oktatjuk az eszközök helyes használatára,
  • szükség esetén megszervezzük államilag elismert szakképesítések megszerzését,
  • vállaljuk leesésvédelmi eszközök beszerzését, telepítését.
Bővebben

Kémiai biztonsági együtt tárolási rendszerek

Rendszerint komoly fejtörést okoz megbízóinknak, hogy a sokféle, kis mennyiségben használt vegyi anyagaikat hogyan tárolják, a dolgozók számára átlátható, szabályozott körülmények között.

Rendszerint komoly fejtörést okoz megbízóinknak, hogy a sokféle, kis mennyiségben használt vegyi anyagaikat hogyan tárolják, a dolgozók számára átlátható, szabályozott körülmények között.

Az általunk nyújtott megoldás részeként, a Német Vegyipari Egyesület (VCI) által kialakított együtt tárolási szabályokat szem előtt tartva, azt leszűkítve a telephelyen felhasznált anyagtípusokra, elkészítünk egy olyan együtt tárolási szabályzatot, amely vezérelvként szolgál a telephelyi tárolások során. Segédanyagként készítünk egy egyszerűsített együtt tárolási táblázatot, amely minden tároló helyre kihelyezve, egyszerű és érthető formában biztosítja a mindenkori eligazodást.

Szolgáltatásunk részeként az MSDS lapok alapján elemezzük a tárolt anyagok veszélyeit és ezek figyelembevételével egy jellemző veszélyességi/tárolási kóddal látjuk el az anyagot, amely akár a belső vegyi anyag címkére is rákerülhet, így segítve a dolgozók eligazodását a témában.

Az egyes tároló helyeken előforduló vegyi anyag listákat elemezve elkészítjük a tároló helyek együtt tárolási szabályait.

Javaslatot teszünk a megfelelő tárolási módokra, eszközökre, figyelembe véve a környezet-, tűz-, és munkavédelmi előírásokat is.

Bővebben

Irányítási rendszerek bevezetése, fenntartása

Legyen szó bármely irányítási rendszerről (ISO 14001, ISO 28001, ISO 50001, az nagymértékben megnöveli vállalata hatékonyságát. A vállalatirányítási rendszerekkel csökkentheti működési...

Legyen szó bármely irányítási rendszerről (ISO 14001, ISO 28001, ISO 50001, az nagymértékben megnöveli vállalata hatékonyságát. A vállalatirányítási rendszerekkel csökkentheti működési költségeit, hatékonyabbá teheti a cég folyamatait, mely megmutatkozik minden szinten.

Tapasztalt csapatunk az Ön segítségére lehet az alábbi témakörökben:

  • ISO 14001 Környezetközpontú Irányítási Rendszer fejlesztése, bevezetése, előauditálása, rendszerfelügyelete vezető auditor kolléga bevonásával, aki több magyarországi multinacionális vállalatnál vezette be és működtette sikeresen, hatékonyan a rendszer,
  • ISO 28001 Munkahelyi egészségvédelem és biztonság irányitási rendszer fejlesztése, bevezetése, előauditálása, rendszerfelügyelete multinacionális vállalatoknál komoly szakmai sikereket elért, vezető auditor kolléga bevonásával,
  • ISO 50001 rendszerben tapasztalt kollégáink vállalják cége energetikai állapotának felmérését, és a szabvány alapján segítséget nyújtanak a rendszer teljes körű kialakításában, és a tanúsításban való felkészülésben.
Bővebben

CSR-Fenntarthatóság Menedzsment

A közép távú - sok esetben rövid távú - és eredményes működés fontos feltétele a fenntarthatósági alapú üzleti gazdálkodás. Fenntarthatóság Menedzsment célja...

A közép távú – sok esetben rövid távú – és eredményes működés fontos feltétele a fenntarthatósági alapú üzleti gazdálkodás.

Fenntarthatóság Menedzsment célja, a vállalat fenntartható(bb) működésének elérése érdekében kifejtett teljesítmény standardizált eszközökkel történő mérése és a GRI aspektusokra épített projekteken keresztül történő javítása.

A Fenntarthatóság Menedzsment egy strukturált és egységes keretrendszer, melyben tervezve kezelheti fenntarthatósággal kapcsolatos céljait és projektjeit. Alapja az ún. GRI struktúra, mely feladatkezelőben fut.

Átvilágítás eredményeképpen megfogalmazott célok és a hozzárendelt programok;

  • Segítik az optimalizált és megújuló anyaghasználatot.
  • Az erőforrások javuló hatású felhasználásával és a nyersanyag, illetve energiafelhasználás alacsony szinten tartásával támogatják a fenntartható működést.
  • A célok elérése érdekében indított programokkal növelik az elkötelezettséget, a megfelelő hozzáállást, mely a siker és a hatékonyság kulcsfeltétele.

A környezetvédelmi, munkabiztonsági, energetikai, HR, stb. feladatokat a program mérhető módon egységes keretrendszerbe foglalja. A teljesítményről éves/kétéves periódusban jelentést ír, – mintegy mérhető célokká alakítja.

A program konkrét üzleti haszna:

  • külföldi, különösképpen a fejlett / EU – piaci megjelenésnél a fenntarthatósági jelentés, ill. kivonata növeli a cég és terméke, illetve szolgáltatása iránt megfogalmazódó vevői bizalmat;
  • egységesen kezelhető rendszerbe foglalja a fenntarthatósággal és környezetvédelemmel kapcsolatos feladatokat és projekt funkcióban kezel indikátorokat, mutatókat;
  • fenntarthatósággal kapcsolatos elvárásokat a tervezés részévé teszi;

További kérdés esetén forduljon hozzánk bizalommal!

Bővebben

Eseménynaptár

március 2024
hKscpsv
     1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
« febr   ápr »